Header

vrijdag 21 maart 2014

Skyteam status match beschikbaar!

Een aantal weken geleden heb ik succesvol een status match gekregen bij China Airlines (CI). Ik gebruikte hiervoor mijn Turkish Airlines Elite (Star Alliance Gold) status en kreeg Dynasty Flyer Emerald, het middelste Elite level, met Skyteam Elite+ voordelen. De status is één jaar geldig vanaf de datum van match.



Nu is het zo dat enkele grote blogs de status match bij China Airlines hebben opgepikt. Gebaseerd op de reacties bij de blogs krijgen degene die een aanvraag hebben gedaan géén reactie van CI. Mijns inziens komt dit omdat die blogs een foutief email adres geven, ik heb namelijk mijn succesvolle match via een ander kanaal gekregen.

N.B. Het is geen officiële status match campagne op dit moment. Er is geen enkele garantie dat CI je matched. Voor hetzelfde geld hebben ze het al stopgezet omdat er ineens zoveel vraag was en het niet meer case-by-case is. 

Nu ben ik bereid de details van deze match de delen, alleen ik wil voorkomen dat het 'viral' gaat. Als de details door de grote Amerikaanse blogs worden opgepikt en half Amerika zoals gebruikelijk een aanvraag doet ben ik bang dat deze kans snel voorbij gaat voor de mensen die het écht 'nodig hebben'. Een van de grootste Boardingarea blogs prijst het namelijk aan als 'zo krijg je een gratis koffer bij Delta mocht je ze een keertje vliegen dit jaar'. Dan heb ik liever dat reizigers die echt Skyteam (willen) gebruiken een match krijgen.

Daarom wil ik de correcte gegevens delen op verzoek via email. Neem als je interesse hebt contact op met theflyingdutchboy [at] outlook.com (je krijgt een reply vanaf een ander email adres) en vermeld daarbij welke Elite status bij welke airline je hebt en hoe je van plan bent gebruik te maken van Skyteam in de nabije toekomst.

Eisen:
Ik durf bijna zeker te zeggen dat CI géén andere Skyteam Elites matched, nog non-alliance Elite leden. Het beste kan je dan ook aankomen met Oneworld Sapphire/Emerald of Star Alliance Gold.

Voor mijn verzoek was een online screenshot genoeg omdat ik mijn kaart nog niet ontvangen had, maar dit hangt natuurlijk af van degene met wie je contact hebt bij China Airlines.

Zie ook mijn artikel (klik) hoe je een match naar Star Alliance of Oneworld kan krijgen.

Disclaimer: Aan dit artikel kunnen geen rechten worden ontleend. Ik behoud het recht zonder opgave van reden aanvragen te weigeren of dit stop te zetten. Ik kan geen enkele garantie geven dat je gematched wordt, of überhaupt een reactie krijgt. Ik geef alleen informatie door zoals die voor mij effect heeft gehad. Ik vertrouw erop dat de aanvrager er voor zover mogelijk zorg voor draagt dat deze deal niet viral gaat, zodat collega frequent fliers nog een kans hebben op een match en CI het beleid niet wijzigt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten