Header

zaterdag 4 januari 2014

Amenity Kit Review: Vintage Northwest Airlines World Business Class

Het derde deel van mijn serie waarin ik verschillende amenity kits beoordeel. Eerder reviewde ik het Viktor&Rolf KLM WBC tasje (klik) en Delta's BusinessElite by Tumi kit (klik). Deze kreeg ik op mijn laatste reis naar de VS. 
Nu is het toilettasje van Northwest Airlines aan de beurt. Northwest Airlines bestaat al een aantal jaar niet meer, nadat het is samengegaan met Delta, maar het was vroeger dé partner van KLM in Noord-Amerika. Ze voerde op een aantal vlakken een gelijkwaardig product. Zo noemde beide hun C-class "World Business Class".



Klik op "meer lezen" voor de rest van dit artikel


Dit tasje kreeg mijn vader een aantal jaar geleden toen hij op zakenreis naar Seattle met NWA vloog. Ik heb al die jaren één tasje ongemoeid gelaten en het lijkt me leuk om deze, nu vintage, uitvoering ook te beoordelen.
In de tussentijd probeer ik ook kits van andere airlines te regelen die Schiphol aandoen zodat ik deze serie door kan zetten.

Case:
Een stevig tasje met een aangename vorm en formaat, ideaal te gebruiken als toilettas op reis. De rits is stevig en zal wel een aantal keer mee kunnen gaan, in tegenstelling tot andere (kuch, KLM, kuch). De stof is van degelijk materiaal en dik. De zwarte kleur is neutraal doch chique en het rode stiksel contrasteert mooi. Er zit een grote lus aan om het tasje op te hangen. Verder wordt te samenwerking tussen NWA en KLM benadrukt door een lipje met logo's van beide airlines en 'World Business Class' eronder. 
De algehele afwerking is ook netjes zonder losse garen.








Inhoud:
Over de inhoud ben ik minder te spreken. Zoals standaard bevat de kit een paar sokken en slaapmasker die allebei van lage kwaliteit zijn. Het oogmasker is dun, pluizig en de bandjes slap. Ook de sokken zullen niet veel vaker dan een paar vluchten gebruikt kunnen worden.
Verder is er een tandenborstel met minitube Colgate tandpasta, lipbalsem van 'OraLabs', een set oordopjes, pen en uitklapbare kam. 





Oordeel:
Wat de inhoud betreft, vind ik de 'comfort items' (sokken, masker) van erg lage kwaliteit en tegenvallen. Ik ben echter wel blij dat NW tenminste tandpasta en lippenbalsem heeft van een bekend merk, in plaats van onbekend spul. De kam is handig en een aangename aanvulling op het voor de rest erg basale aanbod. 
Het beste van deze kit vind ik het tasje. Zoals gezegd erg stevig en van goed formaat. Ideaal voor hergebruik. En dat is ook wat ik de afgelopen jaren heb gedaan. Op elke intercontinentale vlucht in Economy vul ik het tasje met mijn eigen items die ik graag dichtbij me heb om te slapen op een longhaul vlucht. Er past net genoeg in, het gaat makkelijk in de stoelzak en ik hoef me geen zorgen te maken dat het tasje scheurt of dat de inhoud beschadigt bij vallen. Daarom geef ik deze kit een aantal puntjes meer dan de KLM kit. 

Eindoordeel: 6,5


Geen opmerkingen:

Een reactie posten