Header

donderdag 14 februari 2013

Overlast door sneeuw; betreft ook KLM vluchten

Door overlast van sneeuw zijn de volgende KLM vluchten geannuleerd:

Klik op "meer lezen" hieronder voor de rest van het artikel.


Neem voor actuele en persoonlijke informatie altijd contact
op met de maatschappij of reisbureau!
TheFlyingDutchboy is niet verantwoordelijk voor
enige schade of overlast voortvloeiend uit de berichten
van deze blog! Informatie kan incorrect of verouderd zijn.
Kijk voor de laatste informatie op www.schiphol.nl of KLM.com .

• KL1115/KL1116 - Amsterdam-Stockholm v.v.
• KL1575/KL1576 - Amsterdam-Athens v.v.
• KL1673/KL1674 – Amsterdam-Barcelona v.v.
• KL1187/KL1188 – Amsterdam-Bergen v.v.
• KL1423/KL1424 – Amsterdam-Birmingham v.v.
• KL1343/KL1344 – Amsterdam-Billund v.v.
• KL1975-KL1976 – Amsterdam-Budapest v.v.
• KL1233/KL1234 – Amsterdam-Paris CDG v.v.
• KL1243/KL1244 – Amsterdam-Paris CDG v.v.
• KL1127/KL1128 – Amsterdam-Copenhagen v.v.
• KL1279/KL1280 – Amsterdam-Edinburgh v.v.
• KL1477/KL1478 – Amsterdam-Glasgow v.v.
• KL1159/KL1160 – Amsterdam-Gothenburg v.v.
• KL1927/KL1928 – Amsterdam-Geneva v.v.
• KL1929/KL1930 – Amsterdam-Geneva v.v.
• KL1779/KL1780 – Amsterdam-Hamburg v.v.
• KL1167/KL1168 – Amsterdam-Helsinki v.v.
• KL1169/KL1170 – Amsterdam-Helsinki v.v.
• KL1621/KL1622 – Amsterdam- Milan Linate v.v.
• KL1705/KL1706 – Amsterdam-Madrid v.v.
• KL1081/KL1082 – Amsterdam-Manchester v.v.
• KL1143/KL1144 – Amsterdam-Oslo v.v.
• KL1823/KL1824 – Amsterdam-Berlin v.v.
• KL1829/KL1830 – Amsterdam-Berlin v.v.
• KL1845/KL1846 – Amsterdam-Vienna v.v.
• KL1363/KL1364 – Amsterdam-Warsaw v.v.
• KL1957/KL1958 – Amsterdam-Zurich v.v.

Reizigers hebben de volgende mogelijkheden om om te boeken:
Due to the forecasted snow in Amsterdam on the 14th of February the operation to and from Amsterdam Airport Schiphol is expected to be disrupted. Therefore we offer you a voluntary rebooking option.

How to rebook You can log in to My Trip to change your travel dates yourself, and view your flight details. 
You can also contact us by telephone. Did you book your ticket via a travel agent?
Please contact them to change your travel dates and/or destination. 


We can also rebook your journey via Twitter and Facebook!  
Go to www.Facebook.com/KLM
Go to twitter.com/KLM
1. Change of travel dates The following conditions apply:

• You may change 1 outbound journey and 1 inbound journey on KLM, AIR FRANCE and/or Delta Air Lines flights free of charge.
• If your journey is to, from or via Amsterdam Airport Schiphol on Thursday, 14 February 2013 the original duration of can stay unchanged.
• Penalties and change fees do not apply
• Re-booking is possible only if seats are available in the same cabin class as stated in the original ticket
• If only a higher cabin class than the one stated in the original ticket is available, than the difference in fare will be charged when rebooking. You do not have to pay a change fee.
• If your journey is to, from or via Amsterdam Airport Schiphol, rebooking must be done at the latest on Monday, 18 February 2013.
 
 
2. Change of destination You may use the full value of your original tickets to buy new tickets of the same or a higher KLM, AIR FRANCE and/or Delta Air Lines fare.

• Penalties and change fees do not apply
• If your journey is to, from or via Amsterdam re-issuing must be done at the latest on Monday, 18 February 2013

Refunds You are entitled to a full refund of your ticket if:

• Your flight is on 14 February 2013 to, from or via Amsterdam Airport Schiphol and is cancelled by KLM, AIR FRANCE and/or Delta Air Lines, or your flight was delayed for more than 3 hours and you did not travel.
 
If you bought your ticket via KLM.com, a KLM ticket office or KLM Telephone Reservations, and your ticket number starts with 074, you can apply for a refund by filling out our online refund form. This will avoid long waiting times at our sales and service centres. If you booked via a travel agent, you should contact them directly.

In het geval van annuleringen door overmacht van weersinvloeden is een luchtvaartmaatschappij NIET verplicht tot het betalen van compensatie.  WEL is een luchtvaartmaatschappij verplicht onder Europese regelgeving voor maaltijden, verfrissingen, communicatie en eventueel overnachtingen te zorgen. Deze bijstand is verplicht onder EU verordening 61/2004. Weigert een maatschappij dit, dan kun je op Schiphol bij de informatie stands brochures halen met de regels om ze met de neus op de feiten te drukken.

Transferpassagiers wiens connecting flight is geannuleerd kunnen bij de selfservice transferkiosks vaak automatisch al een maaltijdvoucher printen. Mocht een vlucht geannuleerd zijn, dan kan je met KLM contact op nemen via de telefoon, Twitter of Facebook voor omboeken. Dit kan alleen als je bij KLM zelf hebt geboekt. Voor boekingen via een reisagent, neem contact met hen op.

Ervaring leert dat shorthaul vluchten eerder worden geannuleerd dan intercontinentale vluchten.
Vertragingen kunnen zich ook voordoen doordat vliegtuigen moeten de-icen voor vertrek.

Denk eraan dat als je Elite lid bent, je gebruik kan maken van Skypriority op Amsterdam airport! Dit kan lange rijen bij de ticket- of transferbalie besparen! Als je Flying Blue Elite bent, bel dan naar de Elite lijn voor omboeken. Het nummer staat vermeld op de achterkant van je lidmaatschapskaart.

Foto: Haarlems Dagblad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten