Mocht door toedoen van de NS de passagier toch zijn vlucht missen, dan vergoedt de NS de kosten voor omboeken, een nieuwe vlucht en zelfs een hotelovernachting.
Om de klant tijdens zijn reis te volgen en vooraf een reisadvies op te stellen heeft de spoorwegmaatschappij ook een speciale app voor iOS en Android ontwikkeld.
Na afloop van de proefperiode wordt geëvalueerd of dit misschien een service wordt die continu wordt aangeboden.
En juist de treinen naar Schiphol zijn berucht om uitval of vertragingen, vaak te wijten aan valse brandmeldingen in de Schiphol tunnel.
Zelf zou ik nu niet voor de service betalen, ik plan mijn reis zelf wel ruim op tijd. In de winter zou ik het misschien overwegen omdat er dan veel meer mis kan gaan. Ik verwacht ook niet dat de service ideaal is voor zakenmensen die juist zo min mogelijk tijd willen doorbrengen op Schiphol en daarom pas zo laat mogelijk vertrekken. Ik ga ervan uit dat de NS voor deze service het reisadvies express zo ruim mogelijk voorstelt en wanneer je daar geen gehoor aan geeft geen compensatie biedt.
Ik ben benieuwd of deze service later dit jaar standaard (en gratis?) gaat worden voor reizigers naar Schiphol maar als ik eerlijk ben denk ik dat dat teveel is gevraagd van de NS gezien de grote doelgroep.
EDIT: hier zijn de voorwaarden (klik). Het is schijnbaar verplicht om de app toestemming te geven je GPS te kunnen tracken. Zo weet NS wel héél precies waar je bent. De toeslag is per reis dus kan met meerdere personen worden gedekt. Hier (klik) kan je je aanmelden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten