Het is dan ook niet verbazend dat KLM hiervoor een oplossing zoekt. Op de Boeing 777-200ER wil zij het aantal C stoelen (35 behouden). Omdat de configuratie met de nieuwe stoel echter van 2-3-2 naar 2-2-2 verandert betekent dat dat de WBC cabine wordt doorgetrokken tot achter de tweede deur en galley. WBC bevindt zich nu nog geheel tussen deur 1 en 2.
B772
Dit zou dan weer ten koste gaan van Economy stoelen. Nu lijkt het erop (maar het is nog iet officieel bevestigd) dat KLM dit gaat compenseren door de stoelindeling in Economy van 3-3-3 naar 3-4-3 te veranderen, de gevreesde '10-abreast' seating. Dit resulteert in zowel een nauwer gangpad als stoelen. KLM heeft nu ook al 3-4-3 op hun B77W's en in mijn ervaring is het verschil zeker merkbaar. Economy is op lange vluchten al geen pretje en nóg minder ruimte, dit keer in wijdte, is echt onprettig.
B77W
Ik hoop dan ook dat deze geruchten niet waar blijken te zijn maar ik vrees van wel aangezien KLM toch zoveel mogelijk stoelen wil verkopen (logisch) en geen daling in het aanbod wil.
KLM is trouwens niet de enige maatschappij met 10-abreast in de B777 vloot. Ook partner Air France heeft dit alsmede Emirates, Etihad en Austrian
De nieuwe WBC is voor C PAX een hele verbetering, voor de passagiers achter het gordijn een stuk minder...
Dat de WBC cabine door gaat lopen achter deur 2 heeft als verder gevolg, door Economy Comfort en Preferred Seats, dat je als gewone Economy PAX (die niet wil betalen voor stoelen zonder enig extra comfort) pas een stoel kostenloos kan selecteren vanaf het einde van de vleugel. Niet echt fijn als je snel uit wil stappen om de menigte bij immigratie voor te zijn.
Erg domme move van KLM 12 uur in die 3-4-3 en je gaat nooit meer voor KLM kiezen.
BeantwoordenVerwijderenBegin van het einde. GEEN goede zet, KLM! Hoe mooi het er ook uit mag zien, 3-4-3 op vluchten van 12 uur of meer is echt te krap.
BeantwoordenVerwijderenvlieg in november naar CPT met klm, 3-4-3... oeffffff. we gaan het meemaken!
BeantwoordenVerwijderen